Brede professionele basis
Vakinhoudelijk bekwaam
Vakdidactisch bekwaam
Pedagogisch bekwaam
Stelling
Ik ben me bewust van mijn voorbeeldfunctie in de school en handel hier naar;
Stelling 2
Ik prioriteer, plan en organiseer mijn werk en tijd efficiënt, en kom mijn afspraken na;
Stelling 3
Ik heb een onderzoekende en innovatieve houding en werk resultaat- en ontwikkelingsgericht;
Stelling 4
Ik volg de (inter)nationale ontwikkelingen binnen mijn vakgebied en kan de leerinhoud van het vak op grond daarvan bepalen;
Stelling 5
Ik leg de relatie van onderwijsinhouden met de landelijke kerndoelen en eindtermen van het vak;
Stelling 6
Ik verantwoord mijn onderwijsinhoud vanuit actuele theoretische en wetenschappelijke kennis en inzichten;
Stelling 7
Ik ontwerp het vakwerkplan en daarbinnen passende leerlijnen;
Stelling 8
Ik ontwerp buitenschoolse en vakoverstijgende beweeg- en sportactiviteiten;
Stelling 9
Ik ontwerp samenhangende lessen(series): analyseer de beginsituatie, formuleer leerdoelen, kies leerinhouden, didactische werk- en organisatievormen en bijpassende evaluatieactiviteiten;
Stelling 10
Ik draag zorg voor een ontwikkelingsgericht leerklimaat waarin sprake is van zorg, vertrouwen, veiligheid, samenwerking en respect, en waarbij ruimte is voor exploratie;
Stelling 11
Ik schep duidelijkheid en structuur door doelen en verwachtingen uit te spreken en daar consequent en consistent in te handelen;
Stelling 12
Ik communiceer op een open en respectvolle manier met leerlingen;