• Home
  • Pedagogisch bekwaam
  • Vakinhoudelijk bekwaam
  • Vakdidactisch bekwaam
KVLO beroepsprofiel

Page Break

STELLING 1 van 12:

Ik ben me bewust van mijn voorbeeldfunctie in de school en handel hier naar;

Page Break

STELLING 2 van 12:

Ik prioriteer, plan en organiseer mijn werk en tijd efficient, en kom mijn afspraken na;

Page Break

STELLING 3 van 12:

Ik heb een onderzoekende en innovatieve houding en werk resultaat- en ontwikkelingsgericht;

Page Break

STELLING 4 van 12:

Ik volg de (inter)nationale ontwikkelingen binnen mijn vakgebied en kan de leerinhoud van het vak op grond daarvan bepalen;

Page Break

STELLING 5 van 12:

Ik leg de relatie van onderwijsinhouden met de landelijke kerndoelen en eindtermen van het vak;

Page Break

STELLING 6 van 12:

Ik verantwoord mijn onderwijsinhoud vanuit actuele theoretische en wetenschappelijke kennis en inzichten;

Page Break

STELLING 7 van 12:

Ik ontwerp het vakwerkplan en daarbinnen passende leerlijnen;

Page Break

STELLING 8 van 12:

Ik ontwerp buitenschoolse en vakoverstijgende beweeg- en sportactiviteiten;

Page Break

STELLING 9 van 12:

Ik ontwerp samenhangende lessen(series):analyseer de beginsituatie, formuleer leerdoelen, kies leerinhouden, didactische werk- en organisatievormen en bijpassende evaluatieactiviteiten;

Page Break

STELLING 10 van 12:

Ik draag zorg voor een ontwikkelingsgericht leerklimaat waarin sprake is van zorg, vertrouwen, veiligheid, samenwerking en respect, en waarbij ruimte is voor exploratie;

Page Break

STELLING 11 van 12:

Ik schep duidelijkheid en structuur door doelen en verwachtingen uit te spreken en daar consequent en consistent in te handelen;

Page Break

STELLING 12 van 12:

Ik communiceer op een open en respectvolle manier met leerlingen;

Page Break

Resultaat in de mail ontvangen?

Vul hieronder je e-mailadres in en ontvang je resultaat in de mail.

Page Break

STELLING 1 van 12:

Ik ben op de hoogte van actuele kennis en inzichten mbt mijn vakgebied en pas deze toe in mijn onderwijs, vakgroep en/of school;

Page Break

STELLING 2 van 12:

Ik ben leergierig en blijf me voortdurend professioneel ontwikkelen;

Page Break

STELLING 3 van 12:

Ik zoek de samenwerking met mijn collega’s in de vakgroep en de school op;

Page Break

STELLING 4 van 12:

Ik overzie de opbouw van het curriculum in mijn vak, de plaats van mijn vak in het curriculum van de school en de doorlopende leerlijnen waarin sprake is van afstemming met andere vakken, leergebieden en lesprogramma’s;

Page Break

STELLING 5 van 12:

Ik stem mijn onderwijs inhoudelijk af op de verschillen tussen leerlingen;

Page Break

STELLING 6 van 12:

Ik leg de basis voor de (toekomstige) deelname aan de beweeg- en sportcultuur;

Page Break

STELLING 7 van 12:

Ik begeleid het leerproces van leerlingen door het benutten van instructie- en feedbackvormen waarbij zelfsturing en probleemoplossend vermogen worden gestimuleerd;

Page Break

STELLING 8 van 12:

Ik stimuleer het leerproces van leerlingen door het benutten van instructie- en feedbackvormen waarbij zelfsturing en probleemoplossend vermogen worden gestimuleerd;

Page Break

STELLING 9 van 12:

Ik speel in op en houd rekening met de verschillen in het niveau en de kenmerken van leerlingen;

Page Break

STELLING 10 van 12:

Ik ondersteun, stimuleer, enthousiasmeer en motiveer mijn leerlingen tijdens het onderwijsleerproces;

Page Break

STELLING 11 van 12:

Ik observeer en draag op een positieve manier bij aan groepsprocessen en de sociaal-emotionele, affectieve en morele ontwikkeling van mijn leerlingen;

Page Break

STELLING 12 van 12:

Ik signaleer en speel in op talenten en (on) mogelijkheden in de ontwikkeling;

Page Break

Resultaat in de mail ontvangen?

Vul hieronder je e-mailadres in en ontvang je resultaat in de mail.

Page Break

STELLING 1 van 12:

Ik ben aanspreekbaar op de wijze waarop ik invulling geef aan mijn taken en verantwoordelijkheden

Page Break

STELLING 2 van 12:

Ik ben leergierig en blijf me voortdurend professioneel ontwikkelen;

Page Break

STELLING 3 van 12:

Ik spreek mijn collega’s aan op de wijze waarop zij invulling geven aan hun taken en verantwoordelijkheden;

Page Break

STELLING 4 van 12:

Ik sluit aan bij actueel (maatschappelijk en lokaal) beweeg- en sportbeleid.

Page Break

STELLING 5 van 12:

Ik stem mijn onderwijs inhoudelijk af op de verschillen tussen leerlingen;

Page Break

STELLING 6 van 12:

Ik leg de basis voor de (toekomstige) deelname aan de beweeg- en sportcultuur;

Page Break

STELLING 7 van 12:

Ik maak doelmatig gebruik van didactische werkvormen, groeperings- en organisatievormen en (digitale) leermaterialen en -middelen;

Page Break

STELLING 8 van 12:

Ik betrek leerlingen actief bij evaluaties (bijvoorbeeld door peerassessment, zelfbeoordeling en zelfreflectie);

Page Break

STELLING 9 van 12:

Ik registreer leervorderingen en -resultaten en legt deze vast in (digitale) leerlingvolgsystemen;

Page Break

STELLING 10 van 12:

Ik zoek naar oplossingen bij problemen in het gedrag van leerlingen;

Page Break

STELLING 11 van 12:

Ik herken culturele, seksuele en levensbeschouwelijke diversiteit en doet daar recht aan;

Page Break

STELLING 12 van 12:

Ik ga integer om met lichamelijkheid en identiteit van de leerlingen;

Page Break

Resultaat in de mail ontvangen?

Vul hieronder je e-mailadres in en ontvang je resultaat in de mail.

Bekwaamheden leraar lichamelijk opvoeding

Pedagogisch bekwaam
Vakinhoudelijk bekwaam
Vakdidactisch bekwaam

Zelf een voorbeeld?

Heb jij zelf een goed voorbeeld? Laat het ons weten via onderstaande link.

Mail ons

Contact

KVLO
Zinzendorflaan 9
3703 CE Zeist
0306 920847

KVLO.nl

Made with Happiness by Home of Happy Brands | Mede mogelijk gemaakt door het Jan Luiting Fonds
Scroll naar bovenzijde